2010. november 9., kedd

Édes idők

Már jó ideje nem jelentkeztem, de hát az időhiány továbbra is fennáll nálam. Ahogy kint egyre hidegebbre fordul az idő, úgy fordulok fokozatosan a gyümölcsök és zöldségek felől a kicsit kalóriadúsabb étkek felé. Hát igen, a tél remek alkalom arra, hogy finomabbnál finomabb süteményeket süssünk, akár nagy, akár kicsi méretben. A múltkor találtam rá egy fantasztikus gasztroblogra, Limara pékségére. Néhány receptet ki is próbáltam, brióst többször is sütöttem vacsorára. Fotót sajnos nem tudok prezentálni, egy morzsa sem maradt. Ezzel szemben a miniatűr pékségem termését szerencsére nem eszi meg senki, szóval tudtam róluk képeket készíteni. 




Tortát készíteni imádok, a díszítés különösen a szívügyem. Valahogy olyan ez számomra, mint a lakberendezés vagy a kerttervezés. Az arányok, formák és színek tökéletes összhangja kell, hogy megvalósuljon egy jó tortában, ami végül olyan, mint egy ékszer (méreteit tekintve is). Még nem minden úgy sikerül, ahogy én szeretném, de úgy érzem jó úton haladok. Íme az első bemutatható darab, egy capuccino torta. Pontosan 2 x 2 cm a szentem.


A karácsonyi őrület is folytatódik, most éppen egy adventi koszorút gyártottam, egy egyszerűbb fajtát, fehér-ezüst színekben. A koszorú zseniliadrótból készült. Sajnos nem volt fenyőzöld színben (konkrétan ez eredetileg rózsaszín volt!), de lefújtam szórófestékkel. A száraz termés a kertemből való, ha jól emlékszem a lizinka toktermését használtam fel. A gyertyák kanóca természetesen cérna, amit egyébként lehetetlenség beleerőszakolni a fimoból készült gyertyákba, ezért technokollal kimerevítettem. 

2 megjegyzés:

  1. Jó ez a blogolás, mert mindig egy csodára bukkan az ember...egyszerűen csak nézem az oldalad, és nem győzöm mondogatni, hogy "ez őrület". Olyan aprók és olyan szépek!!!!
    Csak gratulálni tudok! Sok sikert a további terveidhez is! :)

    VálaszTörlés
  2. Húú, így, hogy nincs mellette a 100ft-os, hihetetlennek tűnik, hogy ezek mini sütik :-O Jól megéhezek itt éjszakára ezektől a képektől :)

    A koszorú is nagyon tetszik :)

    VálaszTörlés