2010. április 8., csütörtök

Titkos project

Amikor lustaságot említettem, valójában egy kicsit füllentettem. Titokban dolgoztam ezen a dolgozószobán, mégpedig azért, mert a férjemnek készült a névnapjára. Tényleg meglepődött, bár nem tudtam felülmúlni a három évvel ezelőttit: akkor egy kislányt kapott tőlem.

A beállítás minden darabja saját készítésű. A holmik valamilyen módon mind köthetők a férjemhez: a fantasy regények, a rock cd-k, a baseball sapka, a számítógépes tervezés, a lányokról készült fotók a falon és faliújságon, a magyar vizslás naptár (véletlenül maradt a 2007-es dátum) valamint a cigarettás doboz (sajnos!). Különösen büszke vagyok a székre, hiszen a háttámlához életemben először fát hajlítottam. Gőzölni nem tudok, de egy jó trükköt olvastam valahol: megfőztem a fát kb. 10 percig majd azon melegében rácsipeszeltem egy bögrére és bevált. Nagy eredménynek tartom - bár lenne még hová fejlődni - a bőrtáskát és a tollat az asztalon.


És amivel egyáltalán nem vagyok elégedett, az a billentyűzet és az asztali lámpa festése. Közelről rettenetes képet mutatnak!
Egyébként az egész beállítás egy előlről üveggel ellátott dobozban "lakik", amely nyitható.
















2 megjegyzés:

  1. Kedves Bözse!
    Nagyon szeretnék a lányom 3 éves születésnapjára babaházat. Azon tűnődöm, hogy teljes laikusként hogyan lehet ennek nekifogni? Nyilván nem vállalkozom az Önéhez hasonló mutatványra, de örülnék neki, ha egyedi ajándékot készíthetnék.
    Esetleg tudna ebben segíteni? Pl. hogy karton vagy fa legyen az alapanyag, vagy hogy miképpen indul neki az ember egy alaprajznak, tervnek?
    Ha van rá egy kis ideje, nagyon köszönöm!
    Sebestyén Rita

    VálaszTörlés
  2. Kedves Rita!
    Köszönöm a bizalmát! Én rétegelt lemezből készítettem a lányaim házát, amit méretre vágatva is lehet venni. Ilyenkor persze előre meg kell tervezni a leendő falak, illetve a tető méretét. Ez strapabíró szerkezet lesz, ami kisebb gyerekek esetén nem hátrány. A falakra nyomtattam ki tapétát, a padló kézzel festett. Ha elfogad egy javaslatot, ne bonyolítsa túl a berendezést. A gyerekeknek sokkal jobb a képzelőerejük, nem igénylik a teljes hasonlóságot a valósághoz. Ráadásul a finom bútorok könnyebben törnek - én folyamatosan javítgattam a lányaim pusztításai után. Ma már jobban tudnak vigyázni a dolgaikra. Ha esetleg megírja, hogy mekkorát szeretne, szívesen segítek kigondolni. Egyébként én annak idején 1:10-es méretarányban dolgoztam, mert azt egyszerű volt kiszámolni. De jelenleg 1:12-ben készítek mindent, ugyanis ez a nemzetközileg használt méretarány (angolszász mértékegységek alapján).
    És sok sikert hozzá! Én rettenetesen élveztem a készítést. Nyilván ezért foglalkozom most is ezzel!

    VálaszTörlés